•  
    • ADVERTISING
      •  
      •  
    • Google zna sve

    •  
    • Da, istina je - Google zna o nama više nego što možemo i da zamislimo. Ima informacije o tome gde nameravamo da putujemo, koje knjige želimo da čitamo, za koji klub navijamo. Može čak i da predvidi šta ćemo radimo sutra.  
       
      Ali, iako zvuči prilično zlokobno i zavrenički, zapravo i nije. Sve što on "zna" zasniva se na informacijama koji sami dajemo o sebi.
       
      Bilo da koristimo Chrome, smartphone koji radi na Android platformi ili YouTube. Jer, svi ti servisi su u istom vlasništvu, a sistem je osmišljen tako da beleži i pamti sve naše aktivnosti. Pa, sigurno ste i sami primetili da Google sam nastavlja rečenicu koju ste započeli prilikom internet pretrage, čak nudi i predloge u slučaju da niste baš sasvim sigurni šta treba da upišete...

      Google (ipak) Poštuje Privatnost 

      Ali kakvu korist Google može da ima od svih tih podataka? Budimo realni, mnogo toga što se prikupi na taj način je potpuno beznačajno. Osim, možda, za vlasnika naloga. 
       
      Zato je još u maju 2016.godine lansiran alat My Account, čija je svrha da korisnik sam može da odredi šta će se od informacija o njemu ili njoj prikazivati na Google-ovim prozvodima.
       
      Ispostavilo se da je to dobar potez, pre svega jer je stvoren utisak da se nečija privatnost ipak ceni, pa je zato nedavno stigla i nova, znatno unapređena verzija, koja je dobila ime My Activity.
       
      Razlike su brojne, bez obzira što se pošlo od iste ideje - postojanja jednog mesta, nazovimo ga kontrolni meni, sa kojeg se dalje upravlja nalogom.
      Između ostalog, sada je moguće imati uvid u sve što ste ikada radili preko bilo kog Google-ovog servisa. I ne samo to, ukoliko ne želite da se vidi da ste posetili određeni sajt ili slušali neku pesmu putem YouTube-a, jedan klik je dovoljan - i te informacije će nestati iz naloga. Takođe, korisnik može sam  da uključi ili isključi personalizovane oglase.
       
      Na osnovu postojećih informacija, pretraživanih tema i slično, sistem predlaže postavku reklama, ali istovremeno i dopušta zabranu njihovog prikazivanja.  
      Sad je samo na vama da sve to i primenite. Ili ostavite da bude kao i do sada. A Google će već znati šta je najbolje za vas...
    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
      • Mozaik

      • Decentralizacija Interneta

        Iako Srbija ni izdaleka ne pripada redu tehnološki najrazvijenijih zemalja, u nekim stvarima i ne zaostajemo tako mnogo. Na primer, internet je dostupan praktično svuda, bilo da je reč o kablovskoj, ADSL ili mobilnoj konekciji. Kvalitet te veze može da varira, ali je ipak ima i stabilna je. Ukratko, to je postalo nešto što se maltene podrazumeva. S druge strane, mnogi verovatno nisu ni svesni da najveći broj stanovnika planete - njih oko 4 milijarde - zapravo uopšte nema pristup internetu. Ili je konekcija toliko loša, da samo formalno postoji. Decentralizacija Interneta  ...

    •  
     
    •  
    • ADVERTISING
      •