•  
    • ADVERTISING
      •  
      •  
    • Tihi rat vodećih korporacija

    •  
    • Da i u svetu modernih tehnologija postoje brojne teorije zavere - znamo već odavno. Veliki broj nas smatra da su žestoka konkurencija i međusobni napadi i neslaganja među vodećim korporacijama ništa drugo do predstava za javnost, a da se, baš kao i među političarima, iza zatvorenih vrata vode  taktike i strategije za zajedničku saradnju. Naravno, po dogovoru - svako dobije svoj deo kolača, a svetskoj javnosti tj globalnom potrošačkom društvu ne ostaje ništa drugo nego da se identifikuje sa jednim od vodećih brendova.

      Tako se i dan danas vode žestoke onlajn polemike i debate o tome da li je bolji iPhone ili Samsung kada su pametni telefoni u pitanju, a situacije u kojima korisnici tu raspravu vode i van svoja četiri zida postaju sve učestalije. Pritom, zaboravljajući činjenicu da upravo te dve vodeće korporacije imaju dugogodišnju međusobnu saradnju kada je izrada i isporuka delova neophodnih za izradu uređaja u pitanju.

      U međuvremenu, vodeći ljudi američkog Apple-a i južnokorejskog Samsunga već duži niz godina zadovoljno trljaju ruke. Prodaja njihovih uređaja, što prenosivih što neprenosivih, je u porastu, i barem kako se trenutno čini, takav trend će se nastaviti i u narednim godinama. U proteklih par godina, jedini proizvođač koji se sve više približava vodećem dvojcu je kineski Huawei, ali, da bi taj gigant preuzeo titulu vicešampiona u naredne tri godine - potrebno je da se desi pravo čudo tj poslovni fijasko poput Samsungovog eksplodiranja baterije kod Galaxy uređaja, ili nepopravljive sistemske greške kod iOS-a.

      Takvi pogrešni potezi su možda i jedini način da se neki od konkurenata ušunja u sam vrh po isporuci pametnih telefona, što samo po sebi govori da je korisničko društvo u sve većoj meri opredeljeno, a pomalo i tvrdoglavo.

      Uprkos pojavi sve većeg broja uređaja nekih drugih kompanija, a koji su po svojim performansama i primamljivijoj tržišnoj ceni i te kako konkurentni - korisnici se ipak ne odlučuju na toliko drastičnu promenu identiteta. Barem ne u onoj meri koju su svojevremeno predviđali brojni stručnjaci i analitičari.

      Nama, koji smo i sami deo tog potrošačog društva, ne ostaje ništa drugo nego da polemiku o tome ko je i zbog čega bolji - ostavimo po strani. Ipak je u pitanju stvar ukusa. 

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
      • Mozaik

      • eModa
      • eModa

        Pedeseto izdanje CES sajma u Las Vegasu ni ove godine nije razočaralo one koji su uspeli da ga posete. Bezmalo četiri hiljade izlagača iz čitavog sveta predstavilo je novotarije koje bi mogle na revolucionarni način da izmene našu svakodnevicu.   Doduše, bilo je tu i ekscentričnih  tehnoloških naprava koje verovatno neće imati budućnosti, ali opet - ko zna?  Ešarpa - Maska koja štiti od zagađenog vazduha Među stvarima koje bi trebalo da uđu u masovnu upotrebu je, recimo, ešarpa-maska. Štiti od zagađenog vazduha. Osim što je korisna, budući da ...

    •  
     
    •  
    • ADVERTISING
      •