•  
    • ADVERTISING
      •  
      •  
    • Digital Detox

    •  
    • Biti offline je nova vrsta luksuza za koju su ljudi spremni da plate.

      Na osnovu jednog nedavnog istraživanja, koje je obavio sajt Mobile Insurance, došlo se do pomalo zastrašujućeg podatka - čovek 21. veka provodi 90 minuta dnevno gledajući u svoj smartphone. To je 23 dana godišnje, odnosno 3,9 godina tokom života.

      Od države do države, statistika se razlikuje, ali ustanovljeno je da ljudski vek, u proseku, iznosi negde oko 72 godine. Ako se pretpostavi da dete svoj prvi pametni telefon može da dobije za deseti rođendan, znači da od preostale 62 godine, ljudi skoro 7 procenata vremena koje im je dato na ovoj planeti potroše uz tu spravu. Poređenja radi, to je više nego tokom školovanja u gimnaziji ili studiranja na fakultetu.

      Zato i nije preterano reći da je naša civilizacija postala digitalno zatrovana. Uostalom, čak i ako sebe ne smatrate osobom koja je toliko zavisna od smartphone-a, samo pogledajte naokolo i obratite pažnju šta najveći broj ljudi radi dok stoji na semaforu, sedi u kafiću, čeka na stanici i slično. Jasno, gleda u telefon... I eto tih 90 minuta dnevno.

      Naravno, mnogi su toga svesni i zato traže način da se oslobode navike koja je u značajnoj meri počela da im utiče na život i ponašanje. Otuda nastanak svojevrsnih lečilišta, objekata u prirodi, potpuno lišenih savremene tehnologije, gde je najmodernije sredstvo koje se koristi za pisanje - pisaća mašina. Dalje, postoje i specijalne soli za kupanje, koje navodno čiste telo i um od štetnih digitalnih uticaja.

      Ironično je da su dostupne čak i aplikacije koje imaju istu svrhu -  ShuttApp ili AppDetox. Međutim, verovatno je u u tom pokušaju digitalne detoksikacije najdalje otišla švajcarska kompanija Punkt, sa svojim „glupim“ telefonom MP01. Ovaj uređaj ima samo dve funkcije - da obavlja pozive i šalje, odnosno prima poruke. Baš kao što je bilo nekad. Nema kamere, aplikacija, GPS-a, dakle apsolutno ničeg što odlikuje savremene modele. I prodaja im, za sada, dobro ide. Jer, kako kažu, biti Offline je nova vrsta luksuza, a ljudi su spremni da plate za to...   

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
      • Mozaik

      • Prehodnica IPhone-a

        Ma koliko neka ideja bila velika i pametna, ponekad je - posebno kada je reč o tehnološkim inovacijama - više od njene suštine, značajniji trenutak u kojem se pojavila. Recimo, japanska kompanija Casio je još 1984.godine predstavila ručni sat AT-550 koji je, pored klasičnog tela s kazaljkama, imao i mali digitron sa touchscreen ekranom, dakle apsolutno revolucionarnu novinu, ali osim što se mnogi zaluđenici u tehniku i danas na forumima s nostalgijom sećaju tog modela, reakcija tržišta zapravo uopšte nije bila adekvatna. Posebno ako se ima u vidu da mu ni cena nije bila ...

    •  
     
    •  
    • ADVERTISING
      •