•  
    • ADVERTISING
      •  
      •  
    • Social Media i terorizam

    •  
    • Vreme u kojem živimo opterećeno je mnogim problemima, a jedan od najvećih svakako je - terorizam. Gotovo svakog dana stižu vesti o užasnim događajima u kojima - po pravilu - stradaju nedužni ljudi. Bombaši samoubice, daljinski aktivirane eksplozivne naprave, pucanje iz automatskog oružja u nenaoružane civile - sve to je, na žalost, postalo sasvim uobičajena pojava. Međutim, ono što je počelo da zabrinjava jeste činjenica da su terorističke grupe koje stoje iza svih tih napada nesmetano koristile društvene mreže za međusobnu komunikaciju, ali i - što je najstrašnije - regrutaciju novih članova. Između ostalog, i kroz hvalisanje onim što su uradili. Zbog toga je nekoliko najvećih IT kompanija, kao što su Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube odlučilo da udruži snage kako bi, od početka 2017. godine, mogle efikasno da identifikuju svaku vrstu propagande koja promoviše terorizam i spreči njeno širenje na internetu.

      Na taj način bi trebalo da bude uspostavljena baza podataka o jedinstvenim digitalnim "otiscima prstiju", odnosno karakterističnim komponentama, kako bi se automatski identifikovali video-snimci, fotografije, kao i sve ono što se na bilo koji način može smatrati potencijalno opasnim u smislu promocije tih strašnih dela. Uklanjanje takvih sadržaja se podrazumeva, iako - strogo uzevši - čitava ta zamisao suštinski zadire u ono što se naziva slobodom izražavanja.Naravno, to je jasno i pobornicima ove ideje, ali očigledno je da je situacija sa terorizmom otišla predaleko i da to što je internet demokratičan i otvoren ne sme da bude izgovor da tu svako radi šta hoće. Zato je i naglašeno da će spomenute kompanije voditi računa da njihove najavljene akcije uvek imaju izbalansiran pristup…

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
  •  
    •  
    • ADVERTISING
      •