Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    •  
    • ADVERTISING
    • Blog

    •  
      • sreda
        13
        decembar
      • Da li Online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

      • Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele? Usled razvoja   poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor? Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek! Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica: Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. ...

    •  
    •  
      • utorak
        10
        oktobar
      • Google Assistant

      • Google Assistant

        Verovatno ste prilikom korišćenja Google Chrome-a već primetili da vam pretraživač gotovo uvek sugeriše šta treba da upišete, posebno u slučaju malo dužih fraza ili pitanja. Jednostavno, baza podataka ovog browser-a je toliko nezamislivo velika, i raste svakog trenutka, da je postalo potpuno normalno da sistem praktično sam predvidi ono što želite da ga pitate. Naravno, nije to baš  svaki put precizno, ali ideja da softver „razmišlja“ umesto ili u ime korisnika, navela je inženjere ove američke kompanije da se pozabave idejom koja je nazvana Google Assistant. Kao što se iz naziva može naslutiti, reč je o virtuelnom pomoćniku, čija svrsishodnost u svakodnevnom životu tek treba da se pokaže, ali budući da je osmišljen tako da može dvosmerno da komunicira, a mi se sve više oslanjamo na tehnologiju, jasno da će, možda i brže nego što možemo da pretpostavimo, uloga takvih servisa postati veoma važna.   Inače, ...

    •  
    •  
      • četvrtak
        06
        jul
      • Digital Detox

      • Biti offline je nova vrsta luksuza za koju su ljudi spremni da plate.

        Na osnovu jednog nedavnog istraživanja, koje je obavio sajt Mobile Insurance , došlo se do pomalo zastrašujućeg podatka - čovek 21. veka provodi 90 minuta dnevno gledajući u svoj smartphone. To je 23 dana godišnje, odnosno 3,9 godina tokom života. Od države do države, statistika se razlikuje, ali ustanovljeno je da ljudski vek, u proseku, iznosi negde oko 72 godine. Ako se pretpostavi da dete svoj prvi pametni telefon može da dobije za deseti rođendan, znači da od preostale 62 godine, ljudi skoro 7 procenata vremena koje im je dato na ovoj planeti potroše uz tu spravu. Poređenja radi, to je više nego tokom školovanja u gimnaziji ili studiranja na fakultetu. Zato i nije preterano reći da je naša civilizacija postala digitalno zatrovana. Uostalom, čak i ako sebe ne smatrate osobom koja je toliko zavisna od smartphone-a, samo pogledajte naokolo i obratite pažnju šta najveći broj ...

    •  
    •  
      • četvrtak
        22
        jun
      • Facebook Prijatelji

      • Da li su Facebook prijatelji stvari ili ne? I šta uopšte znači biti prijatelj preko Facebook-a?

        Čovek je bogat onoliko koliko ima prijatelja... Do skora, tačnost ove izreke nepoznatog porekla niko nije dovodio u pitanje. Ali onda se čovečanstvu dogodio Facebook i odjednom je značenje reči „prijatelj“ dobilo jednu sasvim drugačiju dimenziju.   Razmenite vizit karte na poslovnom sastanku i posle pola sata stižu zahtevi za prijateljstvo. Upoznate neke ljude na letovanju - uz slanje zajedmičkih fotografija sa plaže, pitaće vas i da postanete prijatelji na Facebook-u. Davno zaboravljeni poznanici iz osnovne i srednje škole, čijih se lica više i ne sećate, a ni oni vašeg, takođe bi voleli da vas imaju za prijatelja... I tako u nedogled.   Izvesni Majkl Hibert iz Majamija je još 2012,godine navodno imao 8942 Facebook prijatelja, ali je taj njegov rekord proglašen nevažećim iz administrativnih razloga. Tu je, zatim, Vilijam Skot iz ...

    •  
    •  
      • petak
        09
        jun
      • Asanž na slobodi

      • Iznenadna vest o ukidanju jedne od dve optužnice protiv Džulijana Asanža, možda i najkontroverznije ličnosti 21. veka, munjevito je odjeknula svetom. Naime, švedska državna tužiteljka Marian Ni, naprasno je obustavila dalju istragu protiv njega uz neko prilično nejasno obrazloženje.   Ukratko, kao i sve što prati ovog Australijanca, i ovaj događaj je obavijen velom misterije, odnosno strepnjom od njegovih daljih poteza.  Ukinuta optužnica  I dok mu Britanci i dalje prete hapšenjem ukoliko napusti ambasadu Ekvadora u Londonu, on je spomenutu vest prokomentarisao rečima: ’’Ovo danas je važna pobeda … Ipak, put tek počinje, pravi rat je ispred mene’’. Naravno, time je dodatno zabrinuo one koji se plaše njegovih aktivnosti i planova.   Odlučan da nastavi svoj Vikiliks projekat, i pravno osiguran da Švedska hapšenjem više ne može da ga izruči  Americi, Asanž gura ponovo prst u oko Evropskoj ...

    •  
    •  
      • petak
        26
        maj
      • Wi-Fi Punjenje

      • Nema nikakve sumnje - mobilni telefon je najprodavaniji tehnički uređaj ikada, jer ga poseduje i stalno koristi negde oko 4,6 milijardi ljudi. U odnosu na broj stanovnika najviše mobilnih telefona ima Makao, a najmanje Eritreja.   Možda je zanimljivo spomenuti da je od bivših jugoslovenskih republika, ubedljivo najbolje plasirana Crna Gora, koja se nalazi na 14.mestu, dok je Srbija 58-a.   Ipak bez obzira što je tačna, ova statistika zapravo ne znači mnogo, budući da su iza nas zemlje sa znatno većim brojem stanovnika, kao što su, između ostalih, Brazil, Japan, Španija, pa čak i Sjedinjene Američke Države, i mnoge druge… Zaboravite na kablove! Wi-Fi punjači dolaze!  Dakle, posedovanje mobilnog telefona već odavno nije nikakav luksuz, već nešto što se podrazumeva. Stvar bez koje se ne može i koja stalno mora da bude na raspolaganju.   Međutim, ekspanzija smartphone-ova, uređaja koji su neprekidno povezani s internetom ...

    •  
    •  
      • petak
        12
        maj
      • Google zna sve

      • Da, istina je - Google zna o nama više nego što možemo i da zamislimo. Ima informacije o tome gde nameravamo da putujemo, koje knjige želimo da čitamo, za koji klub navijamo. Može čak i da predvidi šta ćemo radimo sutra.     Ali, iako zvuči prilično zlokobno i zavrenički, zapravo i nije. Sve što on "zna" zasniva se na informacijama koji sami dajemo o sebi.   Bilo da koristimo Chrome, smartphone koji radi na Android platformi ili YouTube. Jer, svi ti servisi su u istom vlasništvu, a sistem je osmišljen tako da beleži i pamti sve naše aktivnosti. Pa, sigurno ste i sami primetili da Google sam nastavlja rečenicu koju ste započeli prilikom internet pretrage, čak nudi i predloge u slučaju da niste baš sasvim sigurni šta treba da upišete... Google (ipak) Poštuje Privatnost  Ali kakvu korist Google može da ima od svih tih podataka? Budimo realni, mnogo toga što se prikupi na taj način je potpuno beznačajno. Osim, možda, za ...

    •  
    •  
      • sreda
        26
        april
      • Crveni iPhone

      • Vest da je jedna kompanija izbacila na tržište mobilni telefon određene boje, gotovo sigurno ne bi izazvala pažnju da se ta kompanije ne zove Apple i da boja o kojoj pričamo nije - hajde da kažemo - upadljivo crvena. Toliko crvena da kada biste telefon stavili na vatrogasna kola, teško da bi uopšte mogli da ga primetite...   Opet, zapitaće se neko, zašto je i to toliko važno?  Novosti iz Apple kompanije - Crveni iPhone  Pa, jednostavno, stvar je u tome što je Apple do sada vodio vrlo konzervativnu politiku kada je reč o bojama takozvanog flagship modela.    Proizvodili su ih najpre u crnoj i beloj, kasnije i u srebrnoj boji (tj nekoj varijaciji sive boje), a od iPhone-a 6 i - postoji i zlatna. Sledeći, trenutno aktuelni model, toj paleti je dodao i nešto što su nazvali roze-zlatnom , da bi, krajem marta, stiglo i konačno iznenađenje u vidu spomenute crvene.   Da ne bude zabune, ovde ne govorimo o maskama, koje ...

    •  
    •  
      • četvrtak
        13
        april
      • Pametni Sat za Slabovide

      • Jedna od reči koju smo često imali prilike da čujemo poseldnjih godina jeste - inkluzija . U zavisnosti od konteksta, njeno značenje može da bude različito, ali uglavnom podrazumeva proces uključivanja osoba s različitim oblicima invaliditeta u što aktivnije i ravnopravnije učešće u društvu.   Razvoj informacionih tehnologija je ljudima s određenim hendikepom zaista pružio neke nove mogućnosti, a u nizu primera koji bi to mogli da potvrde, možda je zanimljivo pomenuti pametni sat - za slabovide . Ovo je posebno važno jer su, zbog nepobitne činjenice da se doba u kojem živimo itekako oslanja na vizuelno, slepi i slabovidi nekako najmanje mogli da osete prednosti spomenutog razvoja. Pametni Sat za Slabovide  Ideja za serijskom proizvodnjom ovakvog uređaja, namenjenog vrlo usko definisanoj ciljnoj grupi, nije nova. Zapravo, nekoliko sličnih satova već postoji na tržištu, ali ono što Dot Smartwatch definitivno izdvaja od ostalih, jeste ...

    •  
    •  
      • četvrtak
        30
        mart
      • Xiaomi - Mi Mix uređaji

      • Priča kako je Xiaomi i zbog čega napravio Mi Mix uređaje i aplikaciju Mi Home.

        Pre sedam godina, Liu De , suosnivač kompanije “Šaomi” , došao je do zaključka da budućnost mobilnih telefona predstavljaju nadolazeći smartphone uređaji. Apple je svima pokazao put, pa zašto onda tražiti neki drugi? Što je značilo, dalje je rezonovao, da bi eventualno unapređivanje postojećih, klasičnih modela, bilo samo gubljenje vremena. Tako je uspeo da ubedi svoje saradnike da je neophodno usredsrediti se na pravljenje dobrih telefona, a po prihvatljivoj ceni, uz prethodno maksimalno promovisanje putem Interneta. Ispostavilo se da im je logika bila itekako ispravna.  Za samo četiri godine ova kineska kompanija postala šesti najveći prodavac mobilnih telefona na svetu, a njena vrednost procenjena na 46 milijardi dolara. Internet of Things  Kako je ideja bila uspešna, u međuvremenu su i druge firme uvidele u kom se pravcu razvijaju stvari i ...

    •  
    •  
      • Mozaik

      • Prehodnica IPhone-a

        Ma koliko neka ideja bila velika i pametna, ponekad je - posebno kada je reč o tehnološkim inovacijama - više od njene suštine, značajniji trenutak u kojem se pojavila. Recimo, japanska kompanija Casio je još 1984.godine predstavila ručni sat AT-550 koji je, pored klasičnog tela s kazaljkama, imao i mali digitron sa touchscreen ekranom, dakle apsolutno revolucionarnu novinu, ali osim što se mnogi zaluđenici u tehniku i danas na forumima s nostalgijom sećaju tog modela, reakcija tržišta zapravo uopšte nije bila adekvatna. Posebno ako se ima u vidu da mu ni cena nije bila ...

    •  
     
    •  
    • ADVERTISING
      •